Wednesday, February 1, 2017

Nutrisi Buah Delima



FAKTA NUTRISI BUAH DELIMA

Berikut adalah beberapa senarai nutrisi yang terdapat dalam buah delima:

1. Buah delima sangat baik kepada kesihatan kerana ia mempunyai kandungan anti oksida yang lebih tinggi daripada beri asai (acai berry) ataupun teh hijau.


2. Buah delima mempunyai kadar Vitamin C yang tinggi, dalam 100ml mengandungi 16 peratus kadar keperluan harian seseorang.


3. Selain itu, buah delima juga mempunyai kadar Vitamin K yang tinggi, dimana boleh membantu kesihatan tulang. Tambahan lagi, buah delima mengandungi Vitamin B yang mana boleh membantu badan memproses protein, karbohidrat dan lemak.



4. Buah delima mengandungi manganese untuk membantu perbentukan struktur tulang semasa proses metabolik dan potasium yang boleh mengekalkan fungsi selular dan mengawal kadar bendalir dalam badan.



5. Buah ini juga mengandungi kadar fosforus, magnesium, kalsium, zink dan zat besi yang tinggi. Manakala, kandungan lemak dan kolestrol dalam buah ini sangat sedikit.



6. Buah ini hanya mempunyai 130-150 kalori, yang mana 105 kalori tersebut daripada biji (kita kebiasaannya tak makan biji tersebut).


7. Biji tersebut mempunyai kadar kalori sedemikian kerana mengandungi minyak tidak tepu, gula dan karbohidrat. Pada masa yang sama, biji tersebut mengandungi serat dan protein.




BERITA BAIK UNTUK ANDA!

Anda takperlu lagi susah susah untuk beli buah delima dan kopek buah delima untuk dapatkan khasiatnya. 

Kami ada JUS BUAH DELIMA yang asli TANPA PEWARNA, TANPA GULA dan TANPA PENGAWET!


Rasanya sangat enak dan khasiatnya TERJAMIN!


HANYA DI OLIVE HOUSE!
JUS DELIMA AZGRANATA YANG ISTIMEWA DARI AZERBAIJAN! 



Whatsapp "DELIMA" dan hantarkan ke 
0168046544 @ 0178623537







.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana Sebar Bahagia. Teruskan Memberi!