Monday, August 14, 2017

OLIVE OIL & CINNAMON: PETUA RAMBUT SIHAT & BERSINAR



Rambut yang kusut, kasar dan mengerbang sangat menyakitkan hati. Rambut adalah mahkota setiap wanita, ia sangat sensitif dan perlu dijaga. Banyak tips yang boleh diamalkan bagi mengatasi masalah ini. 

.

🦋 Banyakkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan. Buah dan sayur bukan saja memberi nutrisi kepada rambut sihat malah kepada seluruh anggota badan.

.

🦋 Amalkan air ramasan daun pokok bunga raya. Lendir daun pokok bunga raya mampu menghitamkan dan melebatkan rambut. Selain itu ia dapat menyejukkan kepala. Tak hairan lah kalau di kampung, bila kanak-kanak demam, disapu dengan air daun bunga raya.

.

🦋 Membuat urutan pada kulit kepala 2-3 kali seminggu menggunakan minyak seperti minyak zaitun, minyak jojoba, minyak badam, minyak kastor dan minyak kelapa. Urutan membantu kulit kepala merangsang pertumbuhan rambut. Manakala minyak-minyak yang digunakan membantu rambut dengan memberi khasiatnya tersendiri.

.

InshaAllah, kalau rajin diamalkan hasilnya tak mungkin seperti di dalam gambar. Cantik kan?

😍😍😍

.

💥 Petua Olive House:

Campur kan serbuk kulit kayu manis Ceylon bersama pati minyak zaitun, jika kulit kepala bermasalah boleh gunakan Olivie. Sapukan di celah-celah rambut dan di hujung rambut. Lakukan sedikit urutan dengan memicit-micit kulit kepala.

Basahkan tuala dengan air suam, dan balutkan di bahagian kepala. Biarkan selama 45 minit atau pun semalaman. Boleh di bilas dengan syampu yang anda gunakan.

Lakukan sekurang-kurangnya 3 hari sekali. Anda akan dapati perubahannya. Membantu menyuburkan rambut anda juga.


.

Untuk Pembelian, Hubungi kami di www.wasap.my/60168046544 @ www.wasap.my/60178623537 .

Bayati Olive House

Rakan Kesihatan Anda!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana Sebar Bahagia. Teruskan Memberi!