Sunday, February 24, 2013

Beza


Assalamualaikum :)

:: beza yang mengharmonikan ::

Selepas beberapa bulan bernikah, saya ada tanya suami saya. 
"Apa perasaan pertama kali sentuh tangan saya sewaktu majlis pernikahan?"

Tersengih saya dengar jawapan suami saya. ;)
Dia kata, dalam hati dia, dia terdetik ini:

"Oh. Lembutnya tangan."

Huhu. 
Kemudian, suami tanya perasaan saya pulak. 

Saya?
Saya terdetik ini:

"Ehhh. Dah boleh pegang ke ni? Serius bolehh? Betul boleh?? Wahh, ajaibnya."

Hehe. 

Perempuan & Lelaki,
pemikiran yang jauh beza. 
Perempuan fikir itu, Lelaki fikir ini. 

Beza. 
Sentiasa beza.

Dan kerana beza itu akan wujudnya harmoni,
antara lelaki & perempuan.

Unik kan?
MashaAllah. 

:)

Ada yang tak faham?
Takpe, nanti fahamlah. 
Belajarlah memerhati dan berfikir. 

;)

Sebar Bahagia!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana Sebar Bahagia. Teruskan Memberi!